Wysłany: Pią Lis 25, 2011 21:28 Temat postu: Re: Fotografie wszystkiego co pływa po morzach świata
Morze, na stronach podanych przez Ciebie powyzej tzn. Archiwum: Lloyd's Register znalazlem rowniez statek , na ktorym dosyc dawno temu mialem okazje pracowac w Poludniowej Afryce. Byla to koncowka lat dziewiecdziesiatych ubieglego wieku w zeszlym tysiacleciu, wiec chyba dosyc dawno
Tylko wtedy nosil on nazwe sympatycznego Chaki i nalezal do firmy De Beers Marine.
Ciekawe, czy komus uda sie uzyskac wiadomosci do czego wtedy byl przeznaczony.
Podchwytliwe pytanie, zaznaczam.
Zoulus.jpg
_________________ GRANICE WOLNOŚCI
Wolność sumienia niech
nie będzie zgodą na grzech
Wiek: 114 Dołączył: Czw Maj 18, 2006 11:04 Posty: 5533 Skąd: Polska
Wysłany: Sob Lis 26, 2011 20:01 Temat postu: refleksja
Kiezz, nie wiedziałem, że Ty pracowałeś w tym biznesie.
Generalnie, jeden z odcinków opowieści o Jamesie Bondzie, nosił tytuł "Diamenty są wieczne".
Czy trafiłem?
Wysłany: Sob Lis 26, 2011 21:01 Temat postu: Re: Fotografie wszystkiego co pływa po morzach świata
Morze, to sie nazywa strzal w dziesiatke! Bywalo sie tam i tu, czlowiek naczytal sie Wilbur'a Smith'a to i go do diamentow ciagnelo _________________ GRANICE WOLNOŚCI
Wolność sumienia niech
nie będzie zgodą na grzech
Wysłany: Pon Lis 28, 2011 14:44 Temat postu: Re: Fotografie wszystkiego co pływa po morzach świata
ORP Oksywie
Plywal, juz nie plywa, ale nosil dumna nazwe ORP Oksywie !!!!
Został zbudowany w Stoczni Rzecznej w Rybińsku na terenie byłego Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. Był dziewiątym z trzynastu okrętów tego typu służących w Polsce. Do służby wszedł 10 grudnia 1971 roku. Znajdował się kolejno w składzie 1 dywizjonu Kutrów Rakietowo-Torpedowych, 1 dywizjonu Okrętów Rakietowych i 31 dywizjonu Okrętów Rakietowych w 3 Flotylli Okrętów w Gdyni. Został skreślony z listy floty 2 października 2000 roku. Miał numer burtowy 429, a imię nosił od dzielnicy Gdyni – Oksywia.
Dowódcy:
• kmdr. ppor. Stanisław Janeczek
• kmdr. ppor. Jan Jakóbczyk
• kpt. mar. Krzysztof Zalewski
• kpt. mar. Krzysztof Szaga
• por. mar. Piotr Spyra
• kpt. mar. Ryszard Demczuk
• kpt. mar. Tomasz Golecki (1994-199
• kpt. mar. Artur Posmyk (1998-2000)
OPUSZCZENIE BANDERY NA TRZECH OKRĘTACH MARYNARKI WOJENNEJ
W poniedziałek, 2 października 2000, Marynarka Wojenna wycofa z eksploatacji trzy stare okręty wojenne. Ich załogi, w sumie około 100 ludzi, zasilą fregatę oraz grupy organizacyjne nowobudowanych jednostek. Po zdemontowaniu urządzeń i wyposażenia kadłuby okrętów zostaną wystawione na sprzedaż.
W 9 Flotylli Obrony Wybrzeża w Helu banderę opuści trałowiec ORP "TUKAN". Okręt ma prawie 34 lata i należy do typu produkowanych w polskich stoczniach okrętów o doskonałych właściwościach morskich projektu 206 F. Uroczystość rozpocznie się o 13:00 w Porcie Wojennym Hel. Podczas uroczystości dowódca Marynarki Wojennej wręczy marynarzom z 9 FOW krzyże zasługi za dzielność przyznane przez Prezydenta RP za tegoroczną akcję podczas zatopienia Helu przez morze.
W 3 Flotylli Okrętów wycofane ze służby zostaną dwa kutry rakietowe 31 Dywizjonu Okrętów Rakietowych. ORP "USTKA" ma 32 lata, ORP "OKSYWIE" 29 lat. Oba okręty należą do jednostek projektu 205 zwanego OSA-1. Uroczystość w Porcie Wojennym w Gdyni rozpocznie się o godzinie 13:30.
Na uroczyste wycofanie ze służby obecny dowódca okrętu zaprasza wszystkich swoich poprzedników i członków załóg okrętów. Na trzech okrętach wyszkoliło się i służyło w sumie kilka tysięcy marynarzy.
Kutry rakietowe projektu 205
Kutry rakietowe projektu 205 (kod NATO: Osa) – seria radzieckich niewielkich okrętów uderzeniowych klasy kuter rakietowy, produkowanych od lat 50. do lat 80. XX wieku. Łącznie powstało ponad 400 jednostek tego typu. Oprócz Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, służyły również w Polsce i wielu innych państwach. Szeroko rozpowszechniona potocznie jest nadana im w nomenklaturze NATO nazwa typu Osa.
Projekt kutra rakietowego projektu 205 powstał w biurze konstrukcyjnym CKB-5, a budowa miała miejsce w stoczniach w Leningradzie, Władywostoku i Rybińsku. W późniejszymi czasie licencyjną produkcje podjęły także Chiny. Okręty zostały zaplanowane jako nosiciele dla przeciwokrętowych kierowanych pocisków rakietowych P-15, które skonstruowano w biurze konstrukcyjnym MKB Raduga.
Pierwsza generacja tych jednostek została określona w nomenklaturze NATO podtypem Osa-I, natomiast oznaczenie Osa-II zaczęto stosować w stosunku do okrętów proj. 205U, które różniły się od poprzedników mniejszymi cylindrycznymi wyrzutniami rakietowymi. Było to związane z wprowadzeniem zmodernizowanych pocisków przeciwokrętowych P-15U, mających składane skrzydła. Ostatnią istotną zmianą stało się wprowadzenie na uzbrojenie w latach 70. XX wieku rakiet P-15M (P-20) Termit. Ogólnie można wyróżnić następujące podprojekty omawianych jednostek pływających: 205U, 205A, 205K, 205E, 205ET, 205Cz, 205M, 205MR i 205ER.
Kutry rakietowe projektu 205 mają ponad 200 t wyporności maksymalnej i długość około 40 m. Są jednostkami o niskiej wolnej burcie oraz niewysokiej i zaokrąglonej nadbudówce, ciągnącej się od zakończenia pokładu dziobowego do rufy. Czołową, podwyższoną część nadbudówki zajmuje główne stanowisko dowodzenia, a bezpośrednio zanim znajduje się konwencjonalny maszt z większością wyposażenia elektronicznego. W kierunku rufy ulokowane są kolejno niewielki maszt kratownicowy i podstawa z anteną radaru kierowania ogniem artylerii. Wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych znajdują się po dwie na każdej burcie w okolicy śródokręcia i rufy. Pierwsza dwudziałowa morska armata uniwersalna AK-230 ustawiona jest na dziobie, a druga mieści się bezpośrednio za nadbudówką na rufie.
Okręty tego typu otrzymały oprócz marynarki radzieckiej, polskiej i chińskiej także Algieria, Angola, Bułgaria, Egipt, Etiopia, Finlandia, Indie, Liban, Korea Północna, Kuba, Niemiecka Republika Demokratyczna, Rumunia, Somalia, Syria, Jemen Południowy, Jugosławia i Wietnam. W 1999 roku w służbie bojowej pozostawało jeszcze około 100 jednostek.
Na podstawie kutrów rakietowych projektu 205 powstały kutry zwalczania okrętów podwodnych projektu 205P (wg NATO: typ Stenka).
Okręty polskie[edytuj]
Marynarka Wojenna Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej stała się odbiorcą 13 kutrów pierwszej generacji projektu 205. Były one wcielane do służby w latach 1964-1975. Otrzymały imiona od nadmorskich miast, z jednym wyjątkiem – Oksywiem, które jest dzielnicą Gdyni. Początkowo wchodziły w skład 3 Brygady Kutrów Torpedowych, a od 1971 roku 3 Flotylli Okrętów. Od 1984 roku trwało systematyczne wycofywanie tych okrętów, zakończone w 2006 roku skreśleniem z listy floty dwóch ostatnich jednostek.
Jesienią 2008 roku zdecydowano o zachowaniu ORP "Władysławowo". W marcu 2010 roku został przeholowany do Kołobrzegu, gdzie zostanie zachowany jako okręt-muzeum.
Nazwa okrętu Numer burtowy Wcielenie Wycofanie
ORP "Hel" 421 14 stycznia 1964 ?
ORP "Gdańsk" 422 9 września 1964 ?
ORP "Gdynia" 423 7 września 1965 ?
ORP "Kołobrzeg" 424 12 listopada 1965 ?
ORP "Szczecin" 425 17 stycznia 1966 ?
ORP "Elbląg" 426 14 września 1966 ?
ORP "Puck" 427 30/10/1967 7/02/2003
ORP "Ustka" 428 30/09/1968 2/10/2000
ORP "Oksywie" 429 10/12/1971 2/10/2000
ORP "Darłowo" 430 20/01/1972 7/02/2003
ORP "Świnoujście" 431 13/01/1973 ?
ORP "Dziwnów" 432 27/011975 17/06/2004
ORP "Władysławowo"
Dane taktyczno-techniczne
• Wyporność:
o standardowa: 172 t
o pełna: 210 t
o maksymalna: 220 t
• Długość : 38,6 m
• Szerokość: 7,6 m
• Zanurzenie: 2,7 m
• Wysokość: 9 m
• Napęd:
o rodzaj: trzy silniki wysokoprężne M503A2 lub M503A3 o mocy 2940 kW każdy
o pędniki: trzy śruby napędowe
• Prędkość:
o marszowa: 15 w
o maksymalna: 37 w
• Zasięg:
o 800 Mm przy prędkości 25 w
o 400 Mm przy prędkości 34 w
• Autonomiczność: 5 dób
• Ilość załogi: 30 osób
786px-Osa-I_class_Project205_DN-SN-84-01770.jpg
_________________ GRANICE WOLNOŚCI
Wolność sumienia niech
nie będzie zgodą na grzech
Wysłany: Sob Gru 31, 2011 17:45 Temat postu: Wszystko co Plywa(lo)...
Witam.Jesli chodzi o informacje podtopionej lodki,to spelniala ona role punktu sprzedazy ryb.One juz nie plywaja.Zamiast silnika,maja balast na dnie ktory przesunawszy sie spowodowal przechyl.To byla przyczyna zatoniecia.Basen portowy w tym miejscu nie jest zbyt gleboki.Czy lezala na dnie,czy tez wisiala na cumach tego nie wiem.
Wysłany: Sob Gru 31, 2011 17:56 Temat postu: Wszystko co plywa.
Poniewaz ta czesc poswiecona jest plywaniu zamieszczam kilka dalszych fotek.W jednym z poprzednich postow pokazalem betonowy okret i nikt nie zapytal coz to za ustrojstwo i jaka moze czy tez raczej moglo spelniac role.Dlatego wyjasniam,ze rzecz ta dotyczy okresu ostatniej wojny.Na rozkaz wodza Rzeszy zostaly zbudowane takie jednostki( nie wiem ile),ale rzeczywiscie z betonu i sluzyc mialy do zmylenia sil koalicji.
Wysłany: Śro Sty 04, 2012 21:25 Temat postu: Re: Fotografie wszystkiego co pływa po morzach świata
Capitano, myslalem, ze juz duzo widzialem, ale tak zapakowanej lajby jeszcze nie. _________________ GRANICE WOLNOŚCI
Wolność sumienia niech
nie będzie zgodą na grzech
Wysłany: Śro Sty 04, 2012 21:48 Temat postu: Transport?
Bardzo niewiarygodne.Czegos takiego i ja nie widzialem Mysle,ze to jakis fotomontaz.El Capitano skad wytrzasnales taka fotke?Czemu mialby sluzyc taki transport?Jako stary stoczniowiec powatpiewam w cos takiego.Mozesz to nam wyjasnic?
Wysłany: Śro Sty 04, 2012 22:37 Temat postu: Re: Fotografie wszystkiego co pływa po morzach świata
Panowie, nie śmiałbym Was oszukiwać. Przez myśl by mi to nie przeszło. Poza tym po cóż miałbym to robić?
Fotki (6 ujęć) zostały wykonane 7 sierpnia 2008 r. ok. godz. 18:00 podczas praktyk letnich podchorążych AMW na ORP "Wodnik" na M. Śródziemnym w drodze z Port Saidu do Kadyksu.
Poniżej zamieszczam dwie inne fotki wykonane parę minut poźniej. Tło trochę się zmieniło. Zmienił się też kąt biegu tego zespołu holowniczego i chyba na drugiej widać lepiej jak te stateczki i barki zostały sprytnie upakowane. Jedyna wątpliwość jak może mnie tu ździebko intrygować, to ilość tych wiezionych jednostek. Wydaje mi się, że jest ich jednak nie dziesięć, a jedenaście - dziewięć barek z tymi poczwórnymi prostokątnymi bulajami na rufie i dwa stateczki na górze (między nimi jest dziewiąta barka).
Fotografie wrzuciłem w niemal maksymalnej dopuszczalnej na tym Forum wielkości.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.